ساعات کاری شنبه تا پنج شنبه 19:00-10:00
تلفن پشتیبانی 021-66971105-9
ایمیل پشتیبانی info@dellservice.net

تعویض و تعمیر مادربورد لپ تاپ

مادربورد چیست و چه کاربردی دارد؟

مادربورد یک تخته مدار چاپی است که پایه و اساس یک کامپیوتر است، واقع در پشت و یا در پایین شاسی کامپیوتر. امکان ارتباطات را به رم و سی پی یو و سایر اجزای سخت افزاری رایانه ای بر روی مادربورد فراهم می سازد.

در واقع مادربورد یک ورق پلاستیکی است که تمام مدار را برای اتصال اجزای مختلف سیستم کامپیوتری نگه می دارد.

یاد بگیرید که چگونه مادربورد کار می کند تا تمام اجزای دیگر با هم کار کنند.به سخن دیگر،مادربورد یکی از اجزای مهم سیستم کامپیوتری است.
این در کنار بسیاری از اجزای حیاتی یک کامپیوتر ، از جمله واحد پردازش مرکزی یعنی سی پی یو، حافظه و اتصالات برای دستگاه های ورودی و خروجی است.
پایه یک مادربرد شامل یک صفحه بسیار محکم از مواد غیر رسانا، معمولا نوعی پلاستیکی سخت است. لایه های نازک فویل مس یا آلومینیوم، که به عنوان علامت
خوانده می شوند، بر روی این ورقه چاپ می شوند. این ردیف ها بسیار باریک هستند و مدارهای میان اجزای مختلف را تشکیل می دهند. علاوه بر مدارها،
یک مادربورد دارای تعدادی سوکت و اسلات برای اتصال قطعات دیگر است.

اگر شما مجبور بودید کامپیوتر خود را باز کنید و مادربورد را بیرون بیاورید، احتمالا در مورد تمام قسمت های مختلف خیلی گیج خواهید شد.
بسته به ساختار و مدل رایانه شما ،مادربورد ها بسیار هم شکل هستند،اما ساختاری کاربردی درجه بندی شده دارند.
برای درک چگونگی کارکرد کامپیوترها، لازم نیست که هر قسمت از مادربرد را بدانید. با این حال، خوب است بدانیم برخی از قطعات مهم تر و نحوه اتصال مادربورد قطعات مختلف سیستم کامپیوتری به یکدیگر چگونه است.

تعرفه ها

خدماتدستمزد (تومان)
تعویض مادربورد لپ تاپ
تعمیر مادربورد لپ تاپ

مادربورد لپ تاپ شما دچار مشکل شده ؟! میتوانید با کلیک روی دکمه زیر با کارشناسان ما مشکل خود را در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کنند.

گالری تصاویر

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x