ساعات کاری شنبه تا پنج شنبه 19:00-10:00
تلفن پشتیبانی 021-66971105-9
ایمیل پشتیبانی info@dellservice.net

نحوه استفاده صحیح از باتری تازه خریداری شده

نحوه استفاده صحیح از باتری تازه خریداری شده

نحوه شارژ و استفاده صحیح از باتری

باتری لپ تاپ یکی از قطعاتی است که پس از مدتی نیاز به تعویض پیدا میکند اما سوال اینجا است که عمر مفید باتری لپ تاپ ها چه میزانی است و چطور میتوان این میزان را افزایش داد.

طول عمر مفید باتری لپ تاپ در بهترین حالت 3 الی 5 سال است اما این نحوه استفاده و شارژ باتری و از همه مهم تر کیفیت و جنس باتری است که تعیین کننده طول عمر باتری لپ تاپ است.

طی این آموزش قصد داریم تا روش صحیح شارژ و استفاده درست از باتری لپ تاپ را آموزش دهیم.

1.خالی کردن شارژ اولیه باتری

برعکس باور عموم ، هر باتری را قبل از استفاده 8 الی 10 ساعت به شارژ متصل میکنند ، می بایست ابتدا شارژ باتری را تا 10% خالی کنید زیرا شارژ اولیه درون سلول های باتری ممکن است طی چندین ماه ذخیره شده باشد و به اصطلاح به شارژ کاذب تبدیل شده باشد ، اصولاً شارژ کاذب به سرعت خالی میشود و بسیاری با خود فکر میکنند ایراد از باتری است در صورتی که اینگونه نیست و فقط شارژ کاذب باتری بوده که به سرعت خالی میشود و حتی در مواردی دستگاه ممکن است روی 15% شارژ خاموش شود که این به همان دلیل شارژ کاذب رخ می دهد اما جای هیچ نگرانی نیست زیرا پس از شارژ مجدد این مشکل دیگر رخ نخواهد داد.

 

2.اتصال دستگاه به شارژ

حال پس از اینکه شارژ کاذب دستگاه خالی شد نوبت به شارژ باتری میرسد ، پیشنهاد میشود باتری لپ تاپ خود را طی 8 الی 10 ساعت بدون وقفه و در حالت خاموش به شارژ متصل کنید تا تمامی سلول های درون باتری لپ تاپ کاملاً شارژ شود.

 

3.استفاده صحیح پس از شارژ اولیه

پس از اینکه شارژ اولیه دستگاه به پایان رسید و نوبت به استفاده از باتری لپ تاپ رسید باید به این نکته توجه کنید که هیچگاه دستگاه را تا زمانی که شارژ آن به 10% نرسیده است به شارژ متصل نکنید زیرا این کار باعث میشود که از تمامی سلول های درون باتری استفاده نکنید و فقط چندین سلول داخل باتری فعال باشد و این کار باعث از کار افتادگی سلول های دیگر باتری میشود.

اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که زیاد از باتری خود استفاده نمی کنید و لپ تاپ شما همیشه به برق متصل است پیشنهاد میشود گاهی دستگاه را از برق بکشید و از باتری لپ تاپ استفاده کنید تا سلول های باتری فعالیت داشته باشند و باعث از کار افتادگی و یا به اصطلاح تنبل شدن باتری نشود ، پس از اینکه شارژ باتری به 10% رسید مجدداً به شارژ متصل کنید ، این کار را هر هفته 1 الی 2 بار انجام دهید تا به سلامت و طول عمر باتری شما افزوده شود.

 

3.7 7 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
Notify of
guest
3 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین اکثریت رای
Inline Feedbacks
View all comments
sajadazii
sajadazii
3 سال گذشته

خیلی ممنون بابت اطلاعاتتون.ولی میخاسم بدونم این نکته آخر درمورد همه مدل ها است؟چون از چند نفر شنیدم که میگفتن لبتابت ((lenovo ideapad510((رو حین استفاده از لبتاب همش تو شارژ بزار بهتره

مدیر سایت
مدیر سایت
Reply to  sajadazii
3 سال گذشته

این روش برای باتری های لیتیوم یون هستش و برای باتری های لیتیوم پلیمر صادق نیست باتری لپ تاپ شما به همین رویه ذکر شده باید استفاده شود و مدام به برق متصل بودن به سلامت باتری آسیب میزند.

Rbobi
Rbobi
2 ماه گذشته

سلام
سپاس از راهنمایی مفیدتون
پاینده باشید

3
0
Would love your thoughts, please comment.x